english
European PPP Center

14. kiadás

Az EUROVIGNETTE rendszer korszerűsítése
2008. október 2.

Az Unió belpolitikáért felelős általános igazgatósága tanulmányt hozott nyilvánosságra “Árképzési rendszerek közúti teherszállításra az EU tagállamokban és Svájcban” címmel. A tanulmány célja a jelenleg érvényes fizetési rendszerek elemzése, valamint ezek hatása az Eurovignette irányelvek fejlesztésére tett javaslatok fényében. A tanulmány javaslatokat is tesz elsősorban a jelenleg használt fizetési rendszerek – úgymint idő alapú és távolság alapú - előnyeinek és hátrányainak megvitatására.
Az ASECAP 2008. szeptember 9-én tartott TRAN bizottsági üléséről készült jelentése szerint “A tanulmány fő megállapításai az alábbiakban foglalhatók össze:

  • Nincsen jelentős bizonyíték arra, hogy a közúti teherszállításra vonatkozó fizetési rendszereknek van valamiféle hatása a módbeli változásra;
  • A Fizetési rendszerek bevezetésének positív hatása van a flotta felújításra;
  • Amikor a belföldi úthálózatnak csak egy meghatározott része van lefedve, a forgalom elvezetése jelentős;
  • Az idő alapú matricák nem tartoznak a “fair” fizetési rendszerek közé;
  • A távolság alapú fizetést támogatni kell, mivel a külső költségek internalizálásának lehetőségét kínálja, garantálja az átfogó forgalmi menedzsmentet, az átlátható és felhasználóbarát rendszert és a műszaki rugalmasság nagyobb mértékét;
  • Az európai országoknak olyan rendszer felé kell lépniük, amely lehetővé teszi számukra a nagyon differenciált tarifák megvalósítását, amelyek jobban figyelembe veszik a helyi sajátosságokat, környezetet, stb.;
  • A direktíva földrajzi területét ki kell terjeszteni (teljes hálózat).”

A teljes tanulmány ITT érhető el.

Forrás: ASECAP


A Horgos-Pozega koncesszió vége
2008. október 6.

A Szerb Kormány 2007. március végén koncessziós szerződést írt alá a Horgos és Pozega városok közti 250 km-es szakasz megépítésére és üzemeltetésére a spanyol Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) és az osztrák Alpine-Mayreder cégek alkotta konzorciummal. Azonban 2007 szeptemberében az FCC visszalépett a szerződéstől és koncessziós jogainak felét átruházta a PORR-ra.

2008 tavaszán az első hírek arról szóltak, hogy az építés késhet, nyáron pedig már a szerződés felbontásáról beszéltek. A Kormány végül a koncessziós szerződés felbontása mellett döntött 2008 szeptemberében. A Kormány arra sem hajlandó, hogy elfogadja az Alpine-Porr javaslatát, hogy az Ostruznica-Preljine autópálya építését ítéljék neki oda cserébe a felbontott szerződésért. Jelentések szerint az Alpine-Porr eddigi befektetéseinek kompenzációjaként 35 millió eurót kér.

A szerződés azért futott zátonyra, mert az Alpine-Porr további garanciákat kért, melyeket a Szerb Kormány nem akart teljesíteni.

Forrás: Európai PPP Központ

Partner szervezet
Partner szervezet
Partner szervezet
Partner szervezet

Kazahsztáni PPP Központ

 

 

 

részletek 

Partner szervezet
Partner Szervezet
Partner szervezet

Promóciós lehetőségek az Ön szervezete számára.

részletek