english
European PPP Center

10. kiadás

India öt közúti BOT koncessziós jogot ítél oda
2008. február 25.

Az indiai kormány öt BOT szerződést kötött nemzeti közúti fejlesztési programja ötödik hullámának keretén belül – ez összesen 882 km utat jelent 2,7 Mrd USD értékben.

A projektek négysávos meglévő utak hatsávosítását célozzák és a koncesszió bevétel-megosztási model szerint fog működni, ellentétben a korábbi elképzelésekkel.

A szóban forgó öt szakasz a következő:

  • Chennai-Tada
  • Chilkaluripet-Vijaywada
  • Gurgaon-Kotputli-Jaipur
  • Panipat-Jalhandhar
  • Surat-Dahesar

A kormány kijelentette, hogy egy projektet – a Chennai-Tada szakaszt – kivéve a beruházásokat olyan konzorciumok nyerték el, amelyben külföldi befektetők is vannak.

A nemzeti közúti fejlesztési program ötödik fázisa 6.500 km-nyi út négysávosról hatsávosra történő bővítését tartalmazza.

Forrás: Infrastructure Journal


Három jelentkező tehet ajánlatot az M6-osra
2008. február 20.

Három konzorcium tehet ajánlatot az M6 gyorsforgalmi út Dunaújváros- Szekszárd (65,1 km) beruházás megvalósítására. A résztvevők közötti verseny következtében PPP konstrukcióban, átlátható módon és kedvező finanszírozással épülhet meg 2010-re az M6-os autópálya hiányzó középső szakasza is.

A közbeszerzési kiírás a szakaszok tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, fenntartását és e tevékenységek finanszírozását magában foglaló koncessziós szerződésre vonatkozott. A koncesszió a Köz- és Magánszféra Partnerség (PPP) keretein belül, rendelkezésre állási díj ellenében, 30 évig tartó időtartamra szól majd.
A részvételi felhívásra beérkezett részvételi jelentkezések értékelését követően három konzorcium tehet ajánlatot, amelyet az érvényes ajánlattevőkkel folytatandó tárgyalások követnek. Az eredményhirdetés ezt követően 2008 júniusában, míg a szerződéskötés júliusban várható.

Az ajánlattételre felhívott konzorciumok a következők:

• M6 Tolna Konzorcium
Vezetője: Bilfinger Berger BOT GmbH
Tagjai: Egis Projects SA, Allgemeine Baugesellschaft A. Porr AG

• Pentele Alisca Konzorcium
Vezetője: Mota-Engil SGPS SA
Tagjai: Euroaszfalt Kft., Mahíd 2000 Zrt., Macquarie M6 Ltd.

• Tolna Autopálya Konzorcium
Vezetője: Strabag AG
Tagjai: Colas SA, John Laing Investments Ltd., Intertoll-Europe Zrt.


A Konzorciumok mindegyikéről elmondható, hogy amennyiben elnyerik a koncessziós megbízást, feladataik végrehajtása során jelentős mértékben építenének magyar tervező és építő társaságokra, amelyek közül már többen szerepelnek a 10 %-os mértéket meghaladóként kötelezően megjelölt alvállalkozók között is.

Forrás: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóközleménye


A morvai nemzeti sportcentrum PPP konstrukcióban fog megépülni Csehországban
2008. február 15.

A meglévő Vitkovice stadion rekonstrukcióját és bővítését 2010-ig kell befejezni. A koncessziós projektet megvalósító céget már kiválasztották, az építési munkálatok pedig jövő évben megkezdődnek. A beruházás az önkormányzat elvárásainak megfelelően BFO koncesszió lesz, a nyertes pályázó pedig az, amelyik a legjobb (legolcsóbb) feltételeket nyújtja.

A PricewaterhouseCoopers cég lett kiválasztva a koncessziós projekt összeállítására, beleértve a koncessziós pályázat sajátos feltételeinek, valamint a projekt gazdasági, jogi és műszaki megvalósíthatóságának megállapítását is.

Az új nemzeti sportcentrumban 22.500 ülőhely lesz és ez ad majd otthont az elsőosztályú Ostrava Banik bajnoki futballcsapatnak és a másodosztályú Vitkovice bajnoki futballcsapatnak. Az építési költség kb. 1 Mrd cseh koronára (40 M EUR) becsülhető.

Forrás: EPPPC, Asociace PPP

Partner szervezet
Partner szervezet
Partner szervezet
Partner szervezet

Kazahsztáni PPP Központ

 

 

 

részletek 

Partner szervezet
Partner Szervezet
Partner szervezet

Promóciós lehetőségek az Ön szervezete számára.

részletek